قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

۱۳ سرقت از خانه‌هایی با در‌های نیمه‌باز در مشهد | سارقان دستگیر شدند

  • کد خبر: ۱۹۹۳۰۱
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۱۳ سرقت از خانه‌هایی با در‌های نیمه‌باز در مشهد | سارقان دستگیر شدند
در عملیات مسلحانه پلیس، یک گروه سارق اشیای گران‌قیمت متلاشی شد.

به گزارش شهرآرانیوز در پارکینگ به‌خوبی بسته نشده بود و صاحب‌خانه بدون اینکه از چفت‌شدن درِ برقی مطمئن شود، راهش را کشید و رفت. هرچقدر او از خانه دور می‌شد، مردان سوزوکی‌سوار به در نزدیک می‌شدند. آن‌ها دقایق زیادی بود که داخل خودرو نشسته و چشم به خانه دوخته بودند تا اقدام شوم خود را عملی کنند. البته که این بار اولشان نبود و کارشان را هم خوب بلد بودند و خودرو‌های نسبتا گران‌قیمت و پرشتابی را هم برای ترددشان انتخاب کرده بودند. گرچه بالاخره در تعقیب و گریز با پلیس، نقره‌داغ شدند.

بی‌شک بار‌ها هر کدام از ما با چنین تصویری روبه‌رو شده و احتمالا بابت آن نگران هم شده‌ایم. در‌های برقی که با خروج خودرویی از منازل به خوبی بسته نمی‌شود و نیمه‌باز می‌ماند. اما انگار هنوز افراد بسیاری هستند که با بی‌خیالی تمام درباره این موضوع، رفتار می‌کنند. یعنی از بسته‌شدن کامل در پشت سر خود مطمئن نمی‌شوند و انگار باید حادثه‌ای اتفاق بیفتد تا حواسشان را جمع کنند. مانند سرقت‌های سریالی از سیزده‌منزل در مشهد که بیشتر آن‌ها با یک شگرد خاص و به‌دلیل همین بازماندن یا ناایمن‌بودن در منازل اتفاق افتاده است.

۲ سارق حرفه‌ای

با اعلام چندین فقره سرقت منزل در محدوده غرب مشهد، مراتب به‌طور ویژه در دستورکار پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. بررسی دقیق صحنه‌های سرقت و مستندات به‌دست‌آمده، نشان می‌داد که پای دو سارق حرفه‌ای در میان است. درواقع این سارقان در ابتدا به شناسایی ساختمان‌هایی می‌پرداختند که درِ ورودی غیرایمن داشتند، مثل در‌های قدیمی، در‌های پارکینگ‌هایی که بازمانده یا در‌های با طلق پلاستیکی.

سپس آن‌ها آیفون منزل را به صدا درمی‌آوردند و با یافتن یک واحد مسکونی خالی از سکنه، اقدام شومشان را عملی می‌کردند. بدین‌صورت که پس از ورود به ساختمان با شاه‌کلید یا تخریب، در واحد‌ها را باز می‌کردند و وارد خانه می‌شدند.

سرقت طلاجات، اولین اقدام آن‌ها بود و بعد می‌رفتند سراغ اقلام باارزش دیگر. کارشان هم که تمام می‌شد به همان سرعتی که وارد شده بودند، از خانه بیرون می‌رفتند و با خودرو‌های تیزرویی مثل پژو ۲۰۶، سوزوکی، پروتون و... از محل متواری می‌شدند.

تعقیب و گریز مسلحانه

مأموران پلیس آگاهی پس از یک هفته تلاش و با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان، این دو متهم را که از افراد سابقه‌دار هستند، شناسایی کردند. با توجه به مشخص‌شدن شگرد این افراد و هویت و تصویر متهمان، اکیپ‌های گشت محسوس و نامحسوس انتظامی و آگاهی، توجیه عملیاتی شدند و در محل‌هایی که احتمال حضور سارقان بود، به مأموریت اعزام شدند.

تا اینکه اکیپ گشت نامحسوس پلیس آگاهی مشهد، متهمان را با خودرو سواری پروتون، در حالی پیدا کرد که آن‌ها مشغول بررسی ساختمان‌های محدوده بولوار شهید صیاد شیرازی بودند. پلیس برای دستگیری وارد عمل شد، اما متهمان اقدام به فرار کردند که با تیراندازی پلیس به بدنه خودرو آن‌ها زمین‌گیر شدند و سواری را متوقف کردند.

مال‌خرانی که طلافروش بودند

متهمان ابتدا منکر هرگونه سرقتی بودند، اما در بازجویی‌های فنی و علمی تاکنون به سیزده‌فقره سرقت منزل در غرب مشهد اعتراف کرده‌اند. در ادامه تحقیقات، سه نفر مال‌خر هم شناسایی و دستگیر شدند. اما عجیب اینجا بود که دو تن از این مال‌خران طلافروش بودند. ارزش تقریبی اموال سرقت شده حدود ۲.۵ میلیارد تومان برآورد شده است و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان طلای مسروقه از این دو متهم کشف شده که تحویل مال‌باختگان شده است. تحقیقات از متهمان برای کشف باقی اموال مسروقه و شناسایی سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->